۱۳۹۴ بهمن ۶, سه‌شنبه

بحران «بی‌سوادی حوزوی» مقامات نظام اسلامی!

- سیدرضا تقوی مسئول سیاستگذاری ۷۰۰ تریبون نمازجمعه کل کشور مجتهد نیست!
- «امام جمعه تهران» هم فاقد مدرک اجتهاد است!
کاظم صدیقی امام جمعهٔ تهران مثل سه امام جمعهٔ دیگر پایتخت، منصوب شخص آقای خامنه‌ای است‌. اما شورای نگهبان نتوانسته بر «اجتهاد» او مهر تأیید بزند! همچنین حجت‌الاسلام مهدی طائب (رئیس قرارگاه عمار که معلم بصیرت و مسئول سرکوب فتنه‌هاست) و مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری (معلم اخلاق دولت احمدی‌نژاد) هم «مجتهد» نیستند. اینها مشتی نمونه خروار است و فاجعه کمی بیشتر از این است:
چند امام‌جمعه دیگر هم به همین دلیل احراز صلاحیت نشده‌اند و بی سروصدا از نامزدی انتخابات انصراف داده‌اند. اما اینکه حتی «سیدرضا تقوی» رئیس سیاستگذاری ائمه جمعه کشور هم مدرک و سواد اجتهاد ندارد، باعث سئوال است. تقوی هر‌هفته تیتر موضوعاتی را که باید از ۷۰۰ تریبون نماز جمعه در سراسر کشور گفته شود، می‌نویسد و به امامان جمعه ارسال می‌کند! او در آخرین ساعات دیشب، بعد از زمزمه رد صلاحیتش از نامزدی خبرگان انصراف داد تا آبرومندانه کنار رفته باشد!
مجتهد نبودن صدیقی امام جمعه تهران و تقوی رئیس سیاستگذاری ائمه جمعه کشور که هر دو «منصوب حکومت و رهبر» هستند؛ باید مؤمنین و نمازگزاران جمعه را به فکر وادار کند. کشور حتی در تصرف «آخوندهای باسواد حداقلی حوزوی» هم نیست! لباس آخوندی را با پارچه وارداتی چینی به قیمت کمی می‌توان خرید و ناگهان حجت‌الاسلام شد. همانگونه که آقای خامنه‌ای در یک شب و بدون داشتن یک خط تأییدیه از یک مرجع تقلید، تبدیل شد به آیت‌الله و مرجع تقلید شیعیان!
فاجعه اینجاست که عده‌ای از مردم متدین و جوانان مذهبی، با نخ این روحانیت بی‌سواد برای آخرت خود فرشی با طرح بهشت می‌بافند. و اینها همان «اهل خسران» هستند اگر از این انحراف بزرگ باز نگردند. این خط آخر نقل‌قولی قرآنی است برای قشر مذهبی و آنهایی که به خاطر دین، از این حکومت فاسد دفاع و تبعیت می‌کنند.
[بابک‌داد]

هیچ نظری موجود نیست: