۱۳۹۳ اسفند ۲۵, دوشنبه

عقب‌نشینی شرم‌آور آمریکا در برابر بشار اسد!


• آیا پای مذاکرات اتمی ایران در میان است؟! •
عاقبت وزیر خارجه آمریکا بدون آنکه مثل این سالها از «پیش شرط برکناری بشار اسد» حرفی بزند؛ گفت: آمریکا «ناچار است با رژیم فعلی سوریه مذاکره کند!»
جان‌کری این عقب‌نشینی شرم‌آور آمریکا را امروز اعلام کرد و خواسته یا ناخواسته دیکتاتور خون‌ریز و جنایتکار سوریه را برای مذاکره به «رسمیت» شناخت. خدا کند که این سخن جان‌کری، بلافاصله توسط دولت اوباما جبران و یا اصلاح شود؛ وگرنه این به معنای بی‌توجهی به خون بیش از ۲۰۰ هزار نفر، حدود ۸ میلیون آواره و بیشتر از ۱۰۰ هزار زندانی معترض به حکومت بشار اسد است. همچنین تن دادن آمریکا به «مذاکره با بشار اسد» بدون تردید معنایی جز پیروزی حزب‌الله لبنان و حکومت ایران و روسیه در بقای بشار اسد ندارد. آنها توانستند با دریایی از خون، بر حقوق و خواسته مردم مظلوم سوریه چیره شوند و دولت آمریکا را هم به یک عقب‌نشینی شرم‌آور «ناچار!» کنند.
آیا این عقب‌نشینی، با مذاکرات هسته‌ای با حکومت ایران ارتباطی ندارد؟! آیا بقای بشار اسد، یکی از «شروط ایران» در مذاکرات اتمی نبوده است؟
[بابک داد]

۱ نظر:

ناشناس گفت...

بشار اسد خونریز و بیرحم است ولی حضورش برای وجود ثبات ضرورت داره. این حمام خونی که در سوریه ادامه داره تنها با مذاکره با اسد حل میشه. در اون طرف ماجرا القاعده و داعش حضور داره و جبهه ی مخالفین اسد هم محکم نیست و ارتش آزاد سوریه هم تحلیل رفته، حالا در این شرایط چه باید کرد؟ راه دیگه ای غیر از مذاکره با اسد به فکر شما میرسه؟ اسد در هر حال از مخالفین بنیادگراش بهتره و در این شکی نیست. در کشوری هم که به خون و آتش کشیده شده نمیشه یک شبه لیبرال دموکراسی برقرار کرد.